Spárgás, spenótos tésztasaláta, buggyantott tojással - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
Spárgás, spenótos tésztasaláta, buggyantott tojással Szólj hozzá!

Spárgás, spenótos tésztasaláta, buggyantott tojással

By: szabojucus 2015. május 31.

sparga-tesztaval-spenottal-tojassal-5hozzavalobol_cover.jpg

Bevallom töredelmesen ez a poszt 2 hete készül. De ezt is csak onnan tudom, hogy az Instagramomra feltöltöttem a hozzávaló spárgáról egy képet! De most is gyorsan írok, mert Albert (kisfiam 2,5 éves) nem rég aludt el, Lotti (kislányom 1 hónapos) még nem kelt fel.

Szóval én imádom a spárgát. Jöhet bármilyen formában. Sajnos a családom többi tagja olyan mennyiségben, amiben szívem szerint én fogyasztanám, nem vevő rá. Bár igazi fegyvertény, hogy büdöset lehet tőle pisilni. :)

Na de vissza a recepthez. Szóval épp kiszabadultam egyedül a Fény utcai piacra, amikor egy bácsinál megláttam, ezt a szép zöld színű spárgát. Megvettem, de akkor még nem tudtam mi készül majd belőle. Aztán egyik ebédre, saját magamnak ezt az isteni tésztát készítettem. Hozzá a húsos szalonna pedig a legújabb kedvenc helyemről a Malacod van-ból van. Az adja a lelkét, azt az isteni, kicsit sós, kicsit füstös ízét!

Spárgás, spenótos tésztasaláta, buggyantott tojással

Elkészítési idő: 15 perc

Hozzávalók (2 személyre):
- 1 csomag zöld spárga
- 10 dkg bébispenót (előre mosott, mert azzal időt spórolhatunk)
- 15 dkg tagliatelle
- 5 dkg húsos szalonna
- 2 tojás

Szükség eszközök:
- lábas
- tésztaszűrő
- serpenyő
- fakanál
- vágódeszka
- kés
- salátástál
- kisebb lábas
- szűrőkanál

Elkészítés:
1. A tésztának felteszek egy edényben vizet forrni.

2. A húsos szalonnát csíkokra vágom, és egy serpenyőben elkezdem pirítani. Közben megmosom a spárgát, és 2-3 cm-es darabokra vágom. A szalonnához adom, és lefedve pár percig párolom.

3. Közben a tésztát beledobom a vízbe főni, és elkészítem a buggyantott tojást (ahogy azt Mautner Zsófitól tanultam). Ehhez egy lábasban, amiben majd a két tojás egymás mellett elfér, vizet forralok. Majd leveszem a hőfokot, hogy a víz egyáltalán ne lobogjon, a felülete éppen csak gyöngyözzön. A tojásokat feltöröm egy-egy kis csészébe, majd óvatosan, közelről, közvetlenül a vízbe öntöm. 3 perc után egy szűrőkanál segítségével emeld ki.

4. Mikor a tészta elkészült leszűröm, hozzáadom a szalonnás spárgához, ráöntöm a bébi spenótot, jó alaposan összekeverem, és elzárom alatta a tüzet.

5. Tálaláskor a tészta tetejére teszem a buggyantott tojást. Mikor kettévágom, akkor ráfolyik a krémes sárgája, amitől higgyétek el mennyei lesz. Sőt inkább kóstoljátok meg!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr327449990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása