5 kérdés 5 válasz - Bánhidi Dóra - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
5 kérdés 5 válasz - Bánhidi Dóra Szólj hozzá!

5 kérdés 5 válasz - Bánhidi Dóra

By: szabojucus 2016. november 22.

Bánhidi Dóra - PandArteHogyan legyen ideje ma egy nőnek önmagunkra, a családra és a karrierre? Belefér ebbe még a saját álmok megvalósítása is? Ezekre a kérdésekre keresem a választ legújabb nőkről szóló interjúsorozatomban. Egy-egy példa, hogy más hogyan csinálja, mi volt a sikeres, segíthet a mindennapok megszervezésében. Ismerjétek meg következő interjú alanyomat.

Bánhidi Dóra neve, és PandArte blogja sokak számára ismerős, akik szeretnek a design és a kreativitás témájában olvasni. Én is sokáig csak olvasója voltam blogjának. Nagyon tetszett az, hogy magyar designereket keres fel, és olyan márkákat mutat be, amiket szívvel lélekkel készítenek. Aztán mikor megszületett Ármin, Dóri kisfia, csodálkozva figyeltem, hogy blogja ugyan olyan ütemben működik. Ezért bevallom kíváncsi lettem! Hogyan csinálja? Van valami titka? Megkerestem őt, és egyből igent mondott a felkérésemre. A beszélgetésünket pedig itt lent olvashatjátok!

1. Hogyan kezdtél el blogolni? Mi volt vele a célod, mikor 5 évvel ezelőtt elkezdted?

Tulajdonképpen én mindig szerettem az szép és designos dolgokat. Mikor életemben először kimentem a Wampra, az volt a számomra paradicsom. Itt egy kis füzet, ott egy szép táska, egy fülbevaló. Én ezekért rajongok. A mai napig. Ezért úgy voltam vele, hogy ez biztos másnak is tetszene. De igazából én ezt saját szerelemből írom. A korábbi munkám mellett szerettem volna egy platformot, ahol megkötések nélkül, arról írhatok, ami nekem tetszik. Így lett a PandArte. Ez már 5 közel 6 éve.

De mostanában kezdtem hallani a saját belső hangomat, hogy kellene magamnak is csinálni valamit, nem csak írni róla. Egyébként szervezek workshopokat, ahol bárki kipróbálhatja magát mindenféle kreatív témában. De a harmadik lépcső remélem az lesz, hogy én magam is felépítek egy saját márkát. Már egyébként nagyjából meg is van mi lesz az!


2. Ármin mellett hogyan jut időd minderre? A blogolásra, a háztartásra és a saját dolgaidra? Hogyan tudod az anya
szerepet összeegyeztetni ezekkel? Van valami sikerese megoldásod?

De jó lenne erre egy jó választ adni! Mert ez engem is érdekel! :)

Sokszor találkozok olyan anyukákkal, akinek van egy vállalkozása, és nyüzsög. Meg szoktam kérdezni: „Te hogy csinálod?” Vagy az a válasz, hogy a gyerek már bölcsis/ovis, vagy az, hogy van segítség, esetleg éjjel dolgozik. Nekem is csak ez a három megoldásom van. Anyukámra akár egész napra nyugodtan otthagyom a gyereket, ha szükséges. Az más kérdés, hogy mikor kilépek az ajtón már is hiányzik. Nagyon nehéz ez a kettősség, hogy vágysz arra, hogy kimenj, csináld a dolgodat, de amint kimozdulsz, már egyből azon pörögsz, hogy vajon most mit csinálhat?!

Szóval szerintem ez csak úgy lehetséges, hogy van egy nagymama, vagy bébiszitter, aki segít. Nekünk nagy szerencsénk van, mert nagyi mellett van egy család barátunk lánya, aki egyetemista és így viszonylag rugalmasan tud segíteni. Aztán maradnak még az esték is, úgy 8-kor vagy 10-kor amikor Ármin elalszik. Sajnos ennél tutibb módszerem nekem sincs.


3. Te hogyan látod, milyen egy 21. századi nő? Hogy egyezteti össze a többi szerepet, feladatát az anyasággal?

Sok designernél, kreatív embernél, akikkel találkoztam azt vettem észre, hogy pont az anyaság hozta ki belőlük az önmegvalósító énjüket. Épp akkor valahogy kapnak a nők egy plusz energialöketet. Sokan azt mondják, most már tényleg ideje a tettek mezejére lépni.  Az anyaság mellett csináljunk valamit, ami rólam szól.

De hogy milyen egy 21 századi anyukának szerintem? Én nem hiszek a tipikus család modellben. És hál istennek a párom se. Nekünk könnyebbség, hogy szabadúszók vagyunk, és nem kell reggel 8-tól este 5-ig dolgozni. Mert az úgy nehéz lenne. Mi tudunk egymással kommunikálni, hogy ki mikor tud vigyázni a picire ha szükséges. A párom egyébként nagyon támogat abban, hogy kiteljesedjek, hogy az, ami bennem van az és velem született, vagy megtanultam az évek folyamán, az kiteljesedjen. Ő ezt nagyon-nagyon támogatja. Nem azt várja el, hogy reggeltől estig a konyhapult fölött ott álljak, és főzzek és mosogassak, vagy csak a gyerekkel foglalkozzak. Sőt, a mi elvünk az az, hogy a gyerek is megérzi azt, ha anya be van zárva az anyuka szerepbe. Őszintén, ha én semmi mást nem csinálhatnék, csak anyuka lehetnék depressziós lennék, és ez a gyerekre elképesztően káros hatással lenne.

Úgyhogy én úgy képzelek el egy ideális 21. századi anyukát, hogy X órát foglalkozik a gyerekkel, aztán jön valaki, aki vagy vigyáz rá, vagy ugye ovi/bölcsi , attól függ, hogy mennyi idős a pici. Mellette pedig csinálja, ami igazán érdekli még.  Ez lehet bármi, a lényeg, hogy csinálja, mert ez is meghatározza őt. Nem csak anyuka, és nem csak feleség, hanem önmaga is!


4. Mi az az dolog/gondolat, amit mindenképpen szeretnél átadni Árminak, hogy sikeres ember válhasson belőle?

Igazából mind a ketten nagyon szabad szelleműek vagyunk a párommal. Úgyhogy ezt mindenképpen. Szeretnék, hogy minél kevésbé szorongjon. Ne féljen az élettől, hanem inkább élvezze azt. Nem hedonistát szeretnénk faragni belőle, de élje meg a pillanatokat.

Egyébként azt vesszük észre, hogy ugyan még csak 9 hónapos de nagyon érzéki. Például ha besüt a nap egy kis résen és szállnak a porszemek, azt meglátja és hosszasan figyeli őket. :)  A nagyobb dolgokon is a legapróbb részleteket veszi észre, és ez foglalja le. Szóval én úgy érzem, ahogy mi is a párommal, úgy ő is érzékeny az életre. Be fogja tudni szívni az illatokat a színeket, a természetet.

Az életszeretet mindenképpen szeretnénk átadni neki,  ja és persze a sport, a mozgás szeretetét. De semmit sem diktatórikusan. Tehát, ha ő mégsem szeretne mondjuk focizni, nem fogjuk erőltetni. Csak azt szeretnénk, hogy találja meg majd azt, amit szívesen csinál. Igazából ezt a pozitív látásmódot szeretnénk neki átadni. Reméljük, hogy ezt már el is kezdtük.


5. Szoktál otthon főzni?


Igen. Szeretek főzni. Mostanában nagyon nehezen, mert alapvetően mi a párommal szerettünk együtt főzni. De mióta van Ármin azóta egy 20 perc alatt elkészíthető vöröslencse főzelék, egy fél napig is simán el tud húzódni. Úgyhogy ha főzünk, akkor leginkább este fektetés után. Árminnak sűrűn főzök persze baba kaját, lassan már eljutunk odáig is, hogy amit magunknak készítek, abból ő is ehet.

+1 Van-e olyan 5 hozzávalós recepted, amit szívesen megosztanál velünk?

Van. Zöldséges. De 5 hozzávaló kell-e? Várjál. Kell hozzá köles, répa, karalábé, cukkini, meg póréhagyma, kókusztej és curry. Ez egy curry-s ragu. A kókusztej meg a curry, az szerintem egy tök jó kombináció és egyébként szerintem bármilyen zöldséggel meg lehet csinálni.  Mehet bele brokkoli, karfiol, kukorica, borsó. Lehet kombinálni, a lényeg hogy egy kicsit olyan szaftos legyen. Az egész egyébként egy 20 perc alatt megvan. :)

 

Én pedig elkészítettem Nektek Dóri ajánlása alapján a currys köleskása 5 hozzávalós verzióját, íme a recept:

Köleskása Bánhidi Dóra ajánlása alapján

Currys köleskása 5 hozzávalóból

Elkészítési idő: 20 perc

Hozzávalók (2 személyre):
- 1 nagyobb szál póréhagyma
- 12 dkg köles 
- 10 dkg reszelt répa
- 1 kisebb doboz kókusztej
- 1 teáskanál curry

Szükséges eszközök:
- vágódeszka
- kés
- 1 evőkanál olaj
- kisebb lábas

- fakanál
- kávéskanál
konzervnyitó

Elkészítés:
1. A póréhagymát mossuk meg, és karikázzuk fel.  

2. A lábasban egy kanál olajat hevítsünk fel. Tegyük bele a hagymát, pár percig dinszteljük, majd adjuk hozzá a répát is, azzal keverjünk párat rajta. végül tegyük bele kölest és annyi vizet, amennyi ellepi. Időnként megkeverve 12-15 perc alatt készre fő. A vizet ha nagyon elfogyna pótolni kell.

3. Végül vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a kókusztejet, és a curryt, majd ezzel is egyszer rottyantsuk össze. 

currys-koleskasa_5-hozzavalobol_2.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr2311982378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása