5 kérdés 5 válasz - Farkas Andrea, a kiskertpiac megálmodója - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
5 kérdés 5 válasz - Farkas Andrea, a kiskertpiac megálmodója Szólj hozzá!

5 kérdés 5 válasz - Farkas Andrea, a kiskertpiac megálmodója

By: szabojucus 2017. szeptember 08.

Hogyan lavírozzunk önmagunk, a család és a karrier hármasában, hogy még az álmaikra is jusson időnk Fontosabb az egyik a másiknál? Megoldható hogy, minden területen egyformán helyt álljunk? Ezek olyan kérdések, amik egy 21. századi nő, köztük én is folyamatosan fel tesz magának. Egy biztos, ahhoz hogy egy nő teljes életet élhessen, szüksége van olyan tevékenységekre, amiket csak magáért csinál! De hogyan?

5 kérdés 5 válasz interjú sorozatomban olyan nőket mutatok be nektek, akik engem inspirálnak ebben, akiktől érdemes ellesni, eltanulni valamit!

Farkas Andreával egy közös munka során találkoztunk. Már első találkozásunkkor úgy éreztem, mintha évek óta ismernénk egymást. Neki akkor három nagyobb gyerkőce volt, én Lottival voltam terhes. Ahogy mesélt a családjáról, a gyerekeiről és étkezéshez való viszonyukról, úgy éreztem, mintha rólunk mesélne. Előtte sokszor kérdés volt számomra, hogy kell-e ennyire erőltetnem a közös reggeliket és vacsorákat, vagy nem vagyok-e túl szigorú azzal kapcsoltban mit esznek a gyerekek. De azt láttam, hogy az ő hasonló elvei, már bizonyítottak, így én is jó úton járok.

Andreával most új, izgalmas projektje a kiskertpiac kapcsán beszélgetünk, ahol én is kiállító leszek vasárnap (kiskertpiac - Indián nyár 2017. szept.10.).

5kerdes-5valasz-farkas-andrea-kiskertpiac

1. Mikor jött a kiskertpiac ötlete? Mivel másabb ez az piac? Mi a különleges benne?

Évek óta szervezek az egészséges-és környezettudatos életmódra figyelemfelkeltő programokat, rendezvényeket, ahol többnyire inkább „csak” beszélünk a témáról. Egy olyan rendezvény, ahol a városi kertészkedés, növények, virágok, zöld dizájn van középpontban már régóta dédelgetett álom. Az, hogy piacként valósuljon meg, úgy két éve merült fel. Magam is gyakorta vagyok piacok látogatója, és arra gondoltam, hogy a virág, fűszer- és más növények termelői részére is szuper lenne egy hely, ahol a vásárlók közvetlenül juthatnak hozzájuk, és az „üzenet” azonnal gyakorlattá is válhat.  

Mivel a városi kertészkedés igencsak évszakfüggő, így a piac tematikája kiegészült kerti finomságokkal, természetes dizájnnal – lakberendezési és ékszer területeken egyaránt, illetve nagy örömömre natúr kencékkel, olyannyira, hogy a fenntartható, minőségi gasztronómiának és természetes kozmetikumoknak külön alkalmi rendezvényei is folyamatban vannak.

A kiskertpiac különlegessége a szuper kiállítóinknak köszönhető, akik maguk is hitelesek a területükön és minőségi kínálattal, lelkesen jelennek meg, sokszor kimondottan egyedi kínálattal készülve a nagyjából havonta egy-egy tematika kapcsán megrendezésre kerülő rendezvényre.

2. Hogyan tudtad egy új vállalkozás indítást összeegyeztetni a családi és magán életeddel? Sikerül megtalálnod az egyensúlyt ezek között?

Amióta gyerekeim vannak igazából a családunk volt az első a mindennapjaimban. Hármójuk közül ketten már felnőttek, egészen másfajta odafigyelést, jelenlétet kívánnak. A „legkisebb” is most lett gimis, lassan teljesen átalakul a napi ritmusom. Nagyon szeretem a munkámban, hogy vannak „csendesebb,” számítógép mellett töltött napok és vannak a nyüzsgősebb, megbeszélésekkel teliek, illetve a rendezvények napjai, így figyelni tudok a családi hétköznapokra, kiemeltebb eseményekre is - azt hiszem, egyensúlyban vagyok.

5kerdes-5valasz-farkas-andrea-kiskertpiac_2.jpg3. Szerinted mi a legnagyobb kihívás ma egy dolgozó nőnek? Szerinted más volt a helyzet, mikor a Te gyerkőceid kisebbek voltak?

Valóban nem könnyű gyereket, gyerekeket nevelve nőként dolgozni. Persze sokféle munka van, én azt hiszem, igen szerencsés voltam, hogy néhány év kivételével nagyrészt én oszthattam be az időmet a család és a munka között. A különbséget „az akkor és a most” között a közösségi felületek használatában látom. Amikor az én nagyobb gyerekeim kicsik voltak, nem volt minden percben mobiltelefon a kezemben, nem voltam elérhető bármikor. Persze meg vannak ennek is az előnyei, ha tudatosan használják az anyukák. A mai napig nem szeretik egyébként a gyerekeim, ha felveszem a telefonom, amikor velük vagyok. Nekem is nagyon oda kell erre figyelnem.

4. Mi az az egy mondat/gondolat, amit szeretnél, ha a gyerekeid megfogadnának Tőled ahhoz, hogy sikeres emberré válhassanak?

Húú, ez nagyon nehéz kérdés, főleg egy mondatban:). Talán az, hogy ismerjék fel, hogy mi jelenti számukra a sikert, és ha az időközben változik, nyugodtan változtassanak ők is.

5. Az tudni lehet rólad, hogy jól főzöl? Milyen ételeket szeretsz a legjobban készíteni?

Köszönöm. Lehet, hogy nem hagyományos értelemben főzök jól, mert az én palacsintám nem „igazi” palacsinta, azt nem fehér lisztből készítem, és például a rántott szelet sem az én asztalom. Szerencsére a családom, és úgy tudom, hogy a barátaink is szeretik, amiket én készítek. Mivel minden nap főzök – egészség- és lifecoach-ként is talán az egyik legfontosabbnak azt gondolom, hogy a magunk által (jóféle alapanyagokból) készített étel az egyik legegyszerűbb módja az egészségmegőrzésnek- így a viszonylag rövid idő alatt elkészíthető ételek szerepelnek a top listámon. Elsősorban zöldségekből készült egytálételek vagy gazdag levesek, melyeket az évszak adottságai, lehetőségei inspirálnak. 


+1. Van kedvenc 5 hozzávalós recepted? Elárulod, hogy melyik?

Igen, van! Bár a reggeli a kedvenc étkezésem:), most így a hűvösebb idők felé haladva a burgonyakrém leveseid említeném: a currys-almásat, vagy a póréhagymást, amelyeknél külön szeretem, hogy többféle feltéttel ajánlod őket.

 

Most vasárnap, 2017. szept. 10-én 10:00-16:00-ig én is várlak Benneteket a kiskertpiacon, ahol beszerezhetitek az 5 hozzávalós reggelik könyvet, és a Cils Design-nal közös limitált szériás konyharuha kollekciónkat!

5 hozzávaló CilsDesign limitált szériás konyharuha kollekció

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr4912811956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása