Zöldséges sonkás lepény 5 hozzávalóból - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
Zöldséges sonkás lepény 5 hozzávalóból 8 komment

Zöldséges sonkás lepény 5 hozzávalóból

By: szabojucus 2014. április 07.

zoldseges-sonkas-lepeny_cover-pic.jpg

Egy átmúlatott éjszaka után született ennek a lepénynek az ötlete. 

Mondjuk az átmúlatott erős túlzás, mert én kicsit előbb leléptem, mivel kocsival mentem. Hazafelé jutott eszembe, hogy rég csináltam már zöldséges lepényt, amihez csak 4 hozzávaló kell, ezért került bele még egy kis sonka is.

Végül bekanyarodtam egy éjjel-nappali szupermarketbe az alapanyagokért. Csak az én magassarkúm kopogását lehet hallani az üzletben, mert 1 órakor nem sokan vásároltak rajtam kívül. A lepényt másnap csináltam csak meg, mert azért még annyira nem vagyok fanatikus, hogy hajnalok-hajnalán nekiálljak sütni! 

Zöldséges sonkás lepény

Elkészítés idő: 30 perc

Hozzávalók:
- 1 közepes cukkini
- 1 közepes répa
- 10 dkg sonka (bármilyen szárított sonka, én Serranot használtam)
- 1 csomag leveles tészta
- 1 doboz krémsajt (Philadelphiával a legjobb)

Szükséges eszközök:
- zöldséghámozó
- vágódeszka 
- kés
- egy nagyobb tepsi 

Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 200 °C-ra.

2. A répát hámozzuk meg, és mossuk meg a cukkinivel együtt. A zöldséghámozó segítségével vágjuk vékony szeletekre mindkettőt. Fektessük a zöldséget a vágódeszkára, az egyik végét fogjuk meg és úgy húzzuk végig rajta a zöldséghámozót. Nekem így szokott a legjobban sikerülni. A sonka szeleteket hosszában vágjuk olyan vékonyra, mint a zöldségeket.

3. A tepsibe terítsük ki a leveles tésztát. Külön sütőpapírra nem lesz szükség, mert a tésztát azzal együtt csomagolják. Kenjük rá egyenletesen a krémsajtot. Fektessük szép sorba a lepényre a zöldségeket és a sonkát. Ha marad sonka, akkor a tészta széleire is tegyünk belőle, így mikor felhajtuk 1-1 cm-t a lepény széleiből, a hajtás alá is jut belőle.

4. Tegyük a lepényt előmelegített sütőbe, és 20-25 perc alatt süssük szép ropogósra. 

5. Ha marad a répa és cukkini szeletekből, akkor kis olivíaolajjal meglocsolva, kiváló saláta lesz belőle a lepény mellé.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr955975418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Cseh 2014.04.08. 08:11:36

Nagyon szép, megsütöm. :) Gratulálok az oldalhoz.

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2014.04.08. 09:43:33

Mekkora ötlet! Nagyon jól néz ki, abszolút egyszerű és biztos nagyon finom is. Gratula Neked.

szabojucus · http://www.5hozzavalo.hu 2014.04.08. 11:23:22

@Éva Cseh:
Köszönöm. Remélem ízleni fog! :)

szabojucus · http://www.5hozzavalo.hu 2014.04.08. 11:24:45

@Húsimádó:
Köszi! De azért jó ötletekben nálad sincs hiány!

A fickó 2014.04.08. 14:08:02

Dögös ötös. :D Én még tennék bele spárgát is. Ja, de az már 6 hozzávaló. :)De, hol a végeredmény - csak azt ne mond, hogy 5 perc alatt elfogyott. :)

szabojucus · http://www.5hozzavalo.hu 2014.04.08. 20:59:07

@A fickó:
Plusz spárgával is finom lenne, de én ha azzal készítem mást nem is rakok rá, mert úgy szeretem.
Egyébként 6 szeletre vágtuk! :D

A fickó 2014.04.09. 13:01:45

@szabojucus: 6 szeletre, eh. :D Egyébként egyetértek, a spárga nálam is mindent visz. Sokszor vagyok úgy vele, hogy minek "elrontani" mással. De itt a szezon, hurrá!
süti beállítások módosítása