Pirított quinoa, tökmaggal és joghurttal - alakbarát reggeli - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
Pirított quinoa, tökmaggal és joghurttal - alakbarát reggeli Szólj hozzá!

Pirított quinoa, tökmaggal és joghurttal - alakbarát reggeli

By: szabojucus 2022. október 19.

Szoktatok quinoát enni? Én egyszer egy “mentes élet” fellángolás során vettem, aztán elfelejtettem. Most előkerült és tesztelgetem, próbálgatom. Köretnek és levesbetétnek már bevált, de most az aktuális kedvenc ez az 5 hozzávalós reggeli belőle: pirított quinoa, tökmag, citrom, áfonya és joghurt.

piritott-quinoa-tokmag-reggli-5-hozzavalobol_3.JPG

Egyébként Veletek is elő szokott fordulni, hogy megvesztek egy alapanyagot, és a lelkesedésetek addig tart vele, amig haza nem viszitek. Aztán hetek múlva találtok rá a szekrény mélyén, és jó esetben, akkor még nem járt le a szavatossága.

Szerencsére ez quiona még sokáig jó lesz, mert ez most nagyon ízlik. Pedig teljesen véletlenül készült. Már az egész család reggelizett, és én ott álltam, hogy mit egyek? Kicsit kutattam a szekrényben és megláttam a quinoát. Megfőzni már nem lett volna időm, így arra gondoltam kipróbálom pirítva. De magába mégsem ehetem, ezért tovább kutatva a szekrényben találtam egy kis tökmagot, gondoltam azt is megpirítom vele. Mikor kész lett beletettem a tányéromba, és arra gondoltam jó lenne egy kis savanykás íz hozzá. Ezért csepegtettem rá egy kis citromot. Megkóstoltam, aztán tettem rá még egy kicsit, mert annyira finom volt. Aztán másnap kerüt rá még egy kis joghurt, aztán egy kis áfonya is. Azóta pedig annyiszor ettem, hogy most már meg akartam osztani Veletek.

Ezt a receptet a FEM3 Élet-forma magazin műsorának 2020. évi 2. évadának 11. adásában is elkészítettem, szóval ha szeretnétek látni, én hogyan csinálom, görgessetek a poszt végére!

Ha tetszik ez a bejegyzés, kövesd a blogot az Instagram vagy a Pinterest segítségével is! 

piritott-quinoa-tokmag-reggeli-5-hozzavaloja.jpg

2020. szeptember 13-án indult az 5 hozzávalós gasztropercek II. évada az Élet-Fromában, a FEM3 vasárnap esténként futó életmód magazinjában. Ezt a receptet a 2020. november 22-ei adásban készítettem.

Pirított quinoa, tökmaggal és joghurttal

Elkészítési idő: 5 perc

Hozzávalók (2 főre):
- 5 evőkanál quinoa 
- 2 evőkanál tökmag 
- 1/2 citrom 
- 2 dl joghurt
- 5 dkg áfonya 

Szükséges eszközök:
- serpenyő
- szilikon lapát
- vágódeszka
- kés
- müzlis tál

Elkészítés:
1. A quinoát a tökmaggal együtt száraz serpenyőbe teszem és közepes lángon pirítani kezdem. A tökmag majd egy idő után el kezd pattogni, ilyenkor egy kicsit rázzuk meg a serpenyőt.  Addig pirítsuk, amíg egy kis színt nem kapnak, és finom illatuk nem lesz. 

2. Vegyük le a tűzről, öntsük át a müzlis tálba, és még melegen csavarjuk rá a citromot. Nem kell ajd megijedni, ennek szuper sercegős hangja lesz.

3. Végül mehet rá az áfonya és joghurt is.

Tipp:

Aki szeretné ehet sima joghurt helyett akár kókuszjoghurttal, és akkor azt hívhatjuk minden mentes verziónak.

piritott-quinoa-tokmag-reggli-5-hozzavalobol_2.JPG

 

blender.pngSzeretnéd teli hassal indítani a reggeleket? 
5 hozzávalós reggelik könyvemből megtudhatod hogyan.

Szerezed be most 5% kedvezménnyel a Libri könyvesboltokban

Én így készítem el, kattints a videóra a megtekintéshez!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr8713809668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása