5 kérdés 5 válasz - Vass Nóra - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
5 kérdés 5 válasz - Vass Nóra Szólj hozzá!

5 kérdés 5 válasz - Vass Nóra

By: szabojucus 2016. február 19.

Hogyan legyen ideje ma egy nőnek önmagunkra, a családra és a karrierre? Belefér ebbe még a saját álmok megvalósítása is?

Ezekre a kérdésekre keresem a választ legújabb nőkről szóló interjúsorozatomban. Egy-egy példa, hogy más hogyan csinálja, mi volt a sikeres, segíthet a mindennapok megszervezésében. Az első interjút Szauer Judittal itt olvashatjátok.

De most ismerjétek meg Vass Nórát, akivel egy közös főzés során ismerkedtem meg. Mind a ketten pályáztunk a Floriol egyik korábbi Gasztro párbajára. Közös csapatba kerültünk és végül mi nyertünk. Receptjeink azóta is megtalálhatók egyes Floriol olajakon. A főzés során derült ki számomra, hogy Nóra fotózással foglalkozik, így csinált a kisfiamról és rólam is már pár képet. Ráadásul a blogon fent lévő kedvenc kockás inges portréimat is ő készítette!

vassek_box_v23x4.jpg

1. Mindig fotózással szerettél volna foglalkozni? Ez az eredeti szakmád?

A fotózás mindig is az életem része volt. Hamar kiderült, jó szemem van a témák észrevételéhez, a komponáláshoz. De egészen más területen kezdtem. A diplomámat üzleti kommunikáció szakon szereztem, a mostanra már Budapesti Metropolitan Egyetem névre keresztelt intézményben. Már a diplomaírás időszaka alatt elhelyezkedtem egy médiaügynökségeknél. A fiam születéséig ezen a területen dolgoztam itthon, Budapesten, és két évet Montreálban is. Eleinte médiavásárlóként, majd tervezőként, végül egy online divízió vezetőjeként.

Izgalmas munka volt, nagyon szerettem, de a gyerekekkel itthon töltött évek alatt rá kellett jönnöm, nem jutna annyi időm a családra, amennyit szeretnék. Így elkezdtem játszani a gondolattal, hogy a fotózást helyezem előtérbe. Végül belevágtam, és úgy érzem, nagyon jó döntés volt.

2. Szerinted hogy lehet megoldani, hogy a munka ne menjen a magánéleted rovására? A két gyerkőc mellett ez hogyan lehetséges?

Őszintén? Nekem nem mindig sikerül megtalálni az egyensúlyt. Ez a fajta munka igen hektikus. Valamelyest tudom irányítani az időbeosztásomat, de ettől még sokszor vannak nagyon húzós időszakok. Olyankor pedig a túlélés a cél. Túlélni úgy, hogy az ügyfél is elégedett legyen a munkámmal, a család se lássa kárát a munkámnak, és én is túléljem a kialvatlanságot.

Fontos elhatározásom volt, mikor létrehoztuk az AppleHeart Photography-t, hogy a gyerekeket én tudjam hozni-vinni az oviból, a délutánokat pedig velük tölthessem. Mostanra már szépen kialakult, hogy hétköznap csak délelőtt fotózom, utómunkára pedig az esti fektetés után jut idő. Hétvégén sokat dolgozom, olyankor viszont a férjem tud a gyerekekkel lenni. Szerencsére a nagyszülők segítségére is bármikor számíthatunk, így a váratlan helyzetek is könnyen megoldódnak.

3. Mennyire fontos szerinted, hogy egy nőnek a karrier és a család mellett önmagára és az álmaira is jusson ideje?

Kifejezetten fontosnak tartom. És örömmel látom, hogy egyre több bátor nő van, aki hajlandó belevágni az újba, az ismeretlenbe, és megpróbál valami olyat csinálni, amire mindig is vágyott, ami talán egykor a hobbija volt csak, de mára a hivatása lett.

Számomra is a család az első. Világ életemben gyerekekre, családra vágytam. De pontosan érzem és tapasztalom, attól csak jobb anyukája vagyok a gyerekeimnek, ha van egy olyan szelete is az életemnek, ahol mások a kihívások, a megoldandó feladatok, ahol kikapcsolódok, feltöltődöm.

Nekem sikerült úgy kialakítanom az életemet, hogy a karrier, a hobbi, az önmegvalósítás, és az álmaim megélése mind-mind a fotózásban, vagy az ahhoz kapcsolódó teendőkben valósulhatnak meg. Sokféle tevékenységet  magába foglal a munkám, így szinte minden érdeklődési körömbe tartozó területet kiélhetek. A fotográfia mellett foglalkozom a dekorációval, a marketinggel, a pénzügyekkel is, valamint kreatív koncepciókat gyártok, sminkelek, barkácsolok, ügyfelekkel kommunikálok, és ha kell, még számítógépet is szerelek. :)

4. Mi az az egy dolog/gondolat, amit mindenképpen szeretnél átadni a lányodnak, hogy sikeres nő válhasson belőle?

Szeretném, ha ő is bátor lenne, merne váltani, amikor a boldogságához vezető út ezt megkívánja, még akkor is, ha az új irány a kezdetekben nehéz és döcögős. Ha kitartó lenne, érdeklődő, és ha mindig előrébb vinné őt a fejlődés iránti vágy. Jó lenne, ha mindezt úgy tudná megtenni, hogy közben ki tudjon teljesedni női, anyai és házastársi szerepeiben is.

5. Szoktál otthon főzni? Vannak bevált gyors receptjeid?

Nagyon sokat főzök. Baráti körben gyakran főzés fetisisztának hívnak… A mi családunkban különösen fontos szerepe van a közös étkezéseknek. Gyerekkoromban mindig friss, meleg étel várt otthon, tehát anyukámtól is ezt láttam, és emellett fontosnak tartom azt is, hogy az óvodában kapott ételeket kicsit ellensúlyozzam jobb minőségű, egészségesebb meleg vacsorával. Büszke vagyok rá, hogy a gyerekeink nyitottak a különböző nemzetek konyháira, ez pedig csakis azért lehetséges, mert sokféle ételt látnak a tányérjukon. Viszonylag új, nagy kedvencük például a kb. 15 perc alatt elkészülő csirkés quesadilla.

+1 Van-e olyan 5 hozzávalós recepted, amit szívesen megosztanál velünk?

Bár szeretem a bonyolultabb, rákészülést igénylő ételeket, valljuk be, a hétköznapokban sokszor igazán életmentő egy-egy egyszerűbb, gyorsan elkészíthető recept. Ezért is hálás vagyok a blogodért, jó belőle ötleteket meríteni.

Az első étel, ami eszembe jutott, és kevés összetevőből áll, az a tonhalkrém. Sok évvel ezelőtt, New York-ban, egy reggeliző helyen kértem el a receptjét. Gyerekeink örök kedvence, már a fiúk is maguktól el tudják készíteni, amíg mi, lányok megterítünk hozzá. Friss, ropogós, rusztikus bagett szeletekre kenve verhetetlen. :)

Tonhalkrém 

Hozzávalók:
- 150 gr sajtrém (Philadelphia-t használok)
- 150 gr olíva olajos tonhalkonzerv (Rio Mare-t használok)
- 2 szál angolzeller-szár
- 2 szál újhagyma zöldje (a fehér részét nem vágom bele)
- só, bors

Elkészítés:
A sajtkrémmel összekeverem a tonhalat, beleszórom az apróra vágott zeller- és újhagymaszárat, majd sóval és borssal ízesítem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr48397182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása