5 kérdés az otthoni mandulatej készítéssel kapcsolatban - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
5 kérdés az otthoni mandulatej készítéssel kapcsolatban Szólj hozzá!

5 kérdés az otthoni mandulatej készítéssel kapcsolatban

By: szabojucus 2018. december 06.

Mindenkiben - akinek fontos az egészséges táplálkozás, vagy tejcukor-, tejfehérje érzékeny - felmerülnek ezek a kérdések „mit is igyak tej helyett?”, „mit tegyek a reggeli kávémba?”, „mivel egyem a reggeli müzlimet?”.

ha_zi_mandulatej-5-hozzavalobol.JPG

Én rengeteg féle és típusú alternatív tejet kipróbáltam: szóját, rizst, zabot, kókuszt, de nekem a mandulatej lett a kedvencem. Kimondottan lágy ízű, édeskés, és tökéletes turmixokhoz, süteményekhez és kávéba is. Ráadásul otthon is elkészíthető, amihez most egy igazán szuper gépet is találtam, de erről kicsit bővebben lejjebb írok! Előtte jöjjön az az 5 kérdés, ami mindenkiben felmerül, mikor elkezd otthon mandulatejet készíteni!

1. Pörköljük vagy sem?

Hogy el tudjam dönteni ezt a kérdést, én készítettem sima és pörkölt mandulából is tejet, és megkóstoltam mi a különbség. Ha pörköljük a mandulát, akkor egy karakteresebb, jellegzetesebb ízű tej lesz az eredmény, ez nekem jobban ízlik kávéhoz és müzlikhez. Ha nem pörköljük meg, egy semlegesebb tejet kapunk, amit jobban tudunk használni süteményekhez, és minden olyan recepthez, amihez eredetileg sima tej szükséges.

2. Áztassuk vagy sem?

Ez sokkal inkább egészégügyi, mint ízbeli kérdés. A mandulában van egy fitinsav nevezetű anyag, amiről annyit érdemes tudnotok, hogy ha túl sokat fogyasztunk belőle, az meggátolhatja a jó tápanyagok (vitaminok, nyomelemek, aminosavak) felszívódását. Ezért ha rendszerese fogyasztja valaki a mandulatejet, akkor érdemesebb a mandulát egy éjszakára beáztatni, mert ez elindít a magokban egy olyan folyamatot, ami lebonja ezt a fitonsavat.

hazi-mandulatej-aztassuk-vagy-sem.jpg

3. Szűrjük vagy nem?

Ha erős és jó turmixgéped van, akkor nem kell leszűrni. Ha kifejezetten tej állagot szeretnél elérni, akkor érdemes leszűrni az elkészült tejet. Ami pedig fennmarad a szűrőben, azt nyugodtan bele lehet tenni egy süteménybe, vagy mártásba sűrítésnek. Ki is száríthatjuk (ami nekem eddig még nem jött össze), és akkor mandulalisztként használható.

4. Ízesítsük vagy sem?

Én nagyon szeretem megbolondítani egy kis őrölt vaníliával a mandulatejet. Nekem ad egy plusz ízt, ami nekem nagyon ízlik. Édesíteni is lehet, ha túl semlegesnek érezzük az ízét mézzel, steviával, cukrrol vagy agávésziruppal is kinek mivel ízlik a legjobban. Lent a receptben megtaláljátok az én kedvenc verziómat, amit én a reggeli kávémhoz szoktam készíteni.

5. Mivel készítsem el?

Képzeljétek, hogy mi #csajszombatos csajok lettünk az egyik csúcsszuper Tefal gépnek az Ultrablend Cook-nak a nagykövetei! Ez a nagysebességű turmixgép nem csak turmixol, de főzni is lehet vele! Isteni dolgok készíthetők vele, smoothiek, levesek és magtejek is egy gombnyomással! Úgyhogy én azóta ezzel teszteltem otthona finomabbnál finomabb magtejeket, és meg is mutatom melyik lett a kedvencem!

tefal-ultrabelnd-cook-turmixgep-nagykovete-lettem.jpg

Majd figyeljétek a Facebook oldalamat, mert lesz egy szuper nyereményjáték is a géppel kapcsolatban!

 

Vaníliás mandulatej

Elkészítési idő: 20 perc + 20 perc előkészítés, 1 éjszaka áztatás

Hozzávalók:
- 8 dkg mandula
- 1 liter szűrt víz
- 1 teáskanál vanília őrlemény
- 1 csipet só
- 1 evőkanál méz

Szükséges eszközök
- sütőpapír
- tepsi
- üvegedény tetővel
- Tefal Ultrablend Cook turmixgép

Elkészítés:
1. Az elkészítés előtti este pirítsuk meg a mandulát. Ehhez melegítsük elő a sütőt 150 fokra. Egy tepsiben béleljünk kis sütőpapírral, terítsük el rajta szép egyenletesen a mandulát és 15 perc alatt pirítsuk meg.

2. Mikor egy picit kihűlt a mandula, tegyük egy üvegedénybe és engedjünk rá annyi vizet, ami ellepi és letakarva tegyük egy éjszakéra a hűtőbe.

3. Reggel szűrjük le a mandulát, és a vízzel, a sóval és a vaníliával öntsük a turmixba, és indítsuk el a magtej készítő funkciót.

4. 20 perc elteltével elkészül a mandulatej, amit ízesítsünk a mézzel, és már ihatjuk is!

mandulatej-otthon-5-hozzavaloja.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr8614444826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása