Paradicsomleves krémesen, ahogy én szeretem - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
Paradicsomleves krémesen, ahogy én szeretem 6 komment

Paradicsomleves krémesen, ahogy én szeretem

By: szabojucus 2019. február 17.

Krémes paradicsomleves 5 hozzávalóból

Egy biztos, a paradicsomlevesről mindenkinek megvan a saját véleménye, hogyan a legfinomabb. Valaki édesen, valaki sósan, sokan sajttal, még többen friss fűszerekkel, de a legtöbben betűtésztával szeretik. Én is sokféleképpen, de leginkább így krémesen, bazsalikomosan! 

Krémes paradicsomleves

Elkészítés idő: 20 perc

Hozzávalók (4 fő részére):
- 25 dkg koktél paradicsom
- 50 dkg (1 doboz) passzírozott paradicsom 
- 10 dkg krémsajt 
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 csokor friss bazsalikom

Szükséges eszközök:
- 2 fazék 
- fokhagymanyomó
- fakanál
- kés
- vágódeszka

Elkészítés:
1. Tegyünk fel az egyik fazékban vizet forrni. Mossuk meg a paradicsomokat, mindegyik tetejére vágjunkegy x-et és amikor a víz felforrt, dobjuk bele pár percre. Amint a héja kezd elválni, vegyük ki és hagyjuk kihűlni.

2. A másik fazékban kevés olajat forrósítsunk fel, nyomjuk bele a fokhagymát, és egy kicsit futtassuk meg benne, hogy még intenzívebb legyen az íze. Öntsük hozzá a passzírozott paradicsomot, sózzuk meg, és 5 perc alatt rottyantsuk össze. 

3. Közben húzzuk le a paradicsomok héját, vágjuk apró kockákra. A bazsalikomot mossuk meg, és vágjuk apróra.

4. Öntsük a leveshez a krémsajtot, jó alaposan keverjük össze, vegyük le a tűzről.

5. Tálaláskor szórjuk meg a bazsalikommal és a paradicsommal.

 Krémes paradicsomleves 5 hozzávalója

Krémes paradicsomleves 5 hozzávalóból

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr3714631796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2019.02.18. 12:39:09

Nagyon tetszik. Én krémsajt helyett tejszínnel készítem, de így is kipróbálom.
Friss paradicsom helyett a darabolt konzervparadicsom is megteszi. Vannak konzervek, amiket érdemes használni.
A friss bazsalikomot viszont nem szabad kihagyni belőle. Minél több van benne, annál jobb. :o)

szabojucus · http://www.5hozzavalo.hu 2019.02.18. 13:43:43

@Attilajukkaja: Örülök, hogy tetszik! Tényleg vannak már nagyon jó darabos konzervek, ha sietek bevallom én is szoktam ezt használni. Viszont sokat tud adni hozzá pluszban a friss paradicsom! Majd próbáld ki egyszer úgy is! :)
Jucus

Attilajukkaja 2019.02.18. 19:18:43

@szabojucus:
Már nem egyszer főztem friss paradicsommal, de csak akkor érdemes vele pepecselni, amikor szezonja van az igazán édes, zamatos gyümölcsnek/zöldségnek. Olyankor tényleg plusz ízt ad. Amikor még volt türelmem hozzá, ilyenkor a legnagyobb hőségben is eltettem ivólevet vagy passatat. Ma már inkább azt is vásárolom. Hiába, az ember elkényelmesedik. :o)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2019.02.18. 20:41:43

@Attilajukkaja: Ne szégyeld az elkényelmesedést! Paradicsomot ilyenkor egyszerűen nem szabad venni. Semmilyet. Viszont a konzervipar paradicsomfronton igazán jól teljesít (mondom én, aki maga termeli a saját paradicsomát).
Ahogy a posztoló @szabojucus: is beismeri :)
Vagyis várj a szezonjára!
A recept finom az ízetlen téli koktélparadicsom nélkül is, a krémsajt remek ötlet (ráadáasul megspórolsz egy fazék elmosását is)!

szabojucus · http://www.5hozzavalo.hu 2019.02.18. 23:29:06

@Andrass9 @Attilajukkaja egy dologban egyetértünk, a friss paradicsomnak nincsen párja! Szóval majd nyáron is próbáljátok ki ezt a receptet, addig meg jöhet a jó minőségű konzerv paradicsom! :)

Attilajukkaja 2019.02.19. 10:54:57

@szabojucus:
Én télen is veszek koktélparadicsomot, mert vannak nagyon ízletes fajták (valószínűleg importból, nem figyeltem), mert nagyon paradicsomosak vagyunk. De én koktélparadicsomot nyáron sem használok főzéshez, csak nyersen fogyasztjuk. És el tudok képzelni télen egy olyan kompromisszumos paradicsomleves változatot, amelyet konzervből készít az ember és belecsempész néhány negyedelt koktélparadicsomot is, ami rövidke fűzés után hozza azt a bizonyos friss ízvilágot. :o)
A távol-keleti konyhák némelyikében nem is főzik ezeket, csak beleteszik a forró levesbe, és igazi élvezet beleharapni a paradicsomdarabkákba.
Amúgy a paradicsomban van egy nagyon fontos antioxidáns, a likopin, amit az emberi szervezet igazából csak főzés után tud jól hasznosítani. Ez nem tartozik ide, de sokan hiszik, hogy a gyümölcsök vagy a zöldségek elveszítik a "vitaminjaikat" főzés után. Ez a paradicsom antioxidánsára még véletlenül sem igaz.
Köszi a receptet!
süti beállítások módosítása