3 kipróbált recept Panasonic kenyérsütőgéphez - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
3 kipróbált recept Panasonic kenyérsütőgéphez Szólj hozzá!

3 kipróbált recept Panasonic kenyérsütőgéphez

By: szabojucus 2021. november 02.

Otthon készült, tudom mi van benne (semmi extra,felesleges adalék!), frissen azonnal ehető.
Ezek többek között a saját készítésű kenyér előnyei.

Nem olyan régen kaptam egy felkérést, hogy teszteljek és készítsek recepteket egy Panasonic kenyérsütő géphez (Panasonic SD-YR2550 kenyérsütő gép). Ennek a gépnek az a plusz előnye, a hagyományos otthoni kenyérsütéssel szemben, hogy dagaszt és keleszt is helyetted, szóval még az is tud kenyeret készíteni vele, akinek nulla gyakorlat van a konyhában, vagy aki nem szereti a sok edénnyel és kosszal járó műveleteket.

Mivel mi a gyerekekkel leggyakrabban zabkását eszünk reggelire, mert a zab sokáig telt érzetet ad, ezért elsőként mindenképpen egy zabpelyhes kenyeret szerettem volna készíteni. Persze kihívás volt, az #5hozzavalo is, ezért kicsit többet kellett tesztelnem. Sok recept ír cukrot, hogy az élesztő jobban beinduljon, de én szerettem volna kihagyni. Ezért egy picit tömörebb lett a kenyerem, de reggeli egy szelet így pont elég belőle. S a csomagolást is jobban bírja ha tízórai készül belőle! 

Íme az én félbarna liszttel és zabpehellyel készül receptem:

b75da43e-aae5-4b05-b012-fe11f671a107.JPG

ZABPELYHES FÉLBARNA KENYÉR

Elkészítési idő: 5 perc + 3óra sütés a géppel

Hozzávalók:
- 340 g félbarna kenyérliszt
- 70 g aprószemű zabpehely
- 2 tk instant porélesztő
- 2 tk só
- 300 ml víz

Szükséges eszközök:
- Panasonic SD-YR2550 kenyérsütő gép

Elkészítés:
- Mindent öntsünk a gépbe, állítsuk be a 2-es programot, és várjuk meg míg a kenyér elkészül.


Mivel a géppel nem csak kenyereket lehet készíteni, ezért 2. receptként egy édes sütit készítettem.

Nekem reggelire jól esik az édes íz, ami általában zabkása formában kerül az asztalra. Talán ezért is éreztem kihívásnak, hogy egy olyan édes receptet készítsek kenyérsütőgépemmel, ami a kedvenc őszi, fügés kókuszos zabkásámra emlékeztet.

…csak ez most egy #nem5hozzávalós recept lett, mert sütik nehéz lenne csak 5-ből elkészíteni! De legalább 2x5 hozzávalós, sígérem, hogy mivel a fő munkát a gép végezi, ezért nem lesz bonyolult, ahogy azt a többi receptemnél már megszoktátok!

omlos-fuges-suti_2.JPG

Ha tetszik ez a bejegyzés, kövesd a blogot az Instagram vagy a Pinterest segítségével is! 

FÜGÉS OMLÓS SÜTI

Elkészítési idő: 20 perc + 1ó 55 perc sütés

Hozzávalók:
- 4 db tojás
- 10 dkg porcukor
- 15 dkg vaj
- 3 evőkanál zabtej
- 3 teáskanál sütőpor
- 18 dkg fehérliszt
- 5 dkg zabpehelyliszt
- 5 dkg kókuszreszelék
- 1,5 tk vanília
- 15 dkg friss füge + 15 dkg ennyi a tálaláshoz, (15 dkg 3 fügének felel meg)

Szükséges eszközök:
- habverő
- tál
- Panasonic SD-YR2550 kenyérsütőgép
- spatula
- vágódeszka
- kész

Elkészítés:
1. Adjuk a tojásokhoz a porcukrot és verjük habbá.

2. A kenyérsütőgép táljába tegyük először a szobahőmérsékletű kockára vágott vajat. Adjuk hozzá sorban a zabtejet, a sütőport, a fehérlisztet, a zabpehelylisztet, a kókuszreszeléket és a vaníliát.

3. Kapcsoljuk a gépet a 25 programra és indítsuk el. Mossuk meg és vágjuk kis darabokra a fügét.

4. 13 perc után a gép pittyeni fog. Ekkor emeljük fel a tetejét, egy spatulával szedjük le az edény oldalára esetleg felragadt, nem elkeveredett hozzávalókat. Majd öntsük a gépbe a fügét. Csukjuk le a tetejét.

5. 3 perc után a gép magától újra indul, elkeveri a fügét és megsüti a sütit.

6. Amikor a gép elkészült nyissuk ki a tetejét és hagyjuk kihűlni a sütit. Ha melegen vesszük ki szétesik! Tapasztalatból mondom!

7. Ha kihűlt szedjük ki a sütit, szeleteljük fel és friss fügével és egy kevés joghurttal lecsorgatva találjuk.

 

Mi szerencsére nem vagyunk érintettek, mindenki ehet mindent, de mindenképpen ki szerettem volna próbálni, hogy milyen gluténmenes süteményt lehet készíteni ezzel a Panasonic kenyérsütő géppel, amit receptek tesztelésére kaptam.

Ha nekem gluténmenetesn kellene étkeznem, akkor a kenyéren kívül leginkább a sütemények hiányoznának, ezért is szerettem volna ezt a sütit elkészíteni. S mivel eddig minden eddigi receptemben szerepelt zabpehely (mert az nálunk az étkezések fontos része), ezért ehhez a recepthez is használtam gluténmenetes zabpelyhet, amiből én őröltem zabpehelylisztet.

Ez a süti #sem5hozzávalós, mert ugye sütit, főleg, ami gluténmentes nehéz lenne 5 hozzávalóból elkészíteni. De ezúttal is, legalább arra törekedtem, hogy 2x5 hozzávalós legyen.

27a9083c-734b-46a0-a983-56174505599c.JPG

BANÁNKENYÉR gluténmentesen

Elkészítés idő: 10 perc + 1,5 óra, amíg a gép dolgozik

Hozzávalók
- 80 g vaj
- 5 dkg barnacukor
- 3 tojás (M-es)
- 10 dkg gluténmentes lisztkeverék (én Naturbiteset használtam)
- 10 dkg gluténmentes zabpehelyliszt
- 2 db érett banán
- 1 tk sütőpor
- 1 kk őrölt vanília
- 1/2 kk fahéj
- 1 csipet só

Elkészítés:⁣
1. A vajat kockázzuk fel, a tojásokat verjük fel egy kis edényben villával. Egy és egy fél banánt kockázzunk fel, a másik felet pedig hosszában vágjuk félbe.

2. A hozzávalókat a fent megadott sorrendben tegyük a gépbe és indítsuk el a 15 menüt. A gép 2 múlva csipogni fog, akkor az edény oldaláról kaparjuk le a felragadt/fent maradt lisztet. 6 perc után újra sípolni fog, ekkor tehetjük a banánkenyér tetejére a félbevágott banánokat.

3. Ezután már csak akkor fog csipogni, ha elkészült a süti. Ekkor nyissuk ki a sütő tetejét, egy hagyjuk kihűlni, s csak utána emeljük ki.


Hogy tetszettek a receptek? Melyiket próbálnád ki legelőször?

Szeretnéd teli hassal indítani a reggeleket? 5 hozzávalós reggelik könyvemből megtudhatod hogyan.

A könyv beszerezhető a Libri könyvesboltokban, a www.libri.hu-n is!
Szabó Jucus: 5 hozzávalós reggelik

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr9716744344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása