Fahéjas rétegzett zabkása, párolt almával a hideg reggelekre - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
Fahéjas rétegzett zabkása, párolt almával a hideg reggelekre Szólj hozzá!

Fahéjas rétegzett zabkása, párolt almával a hideg reggelekre

By: szabojucus 2022. november 23.

Láttam egy posztban az egyik kedvenc külföldi bloggeremnél, hogy párolt almát tett a zabkására. Elgondolkodtam, hogy miért is? Aztán a TikTok-on szembe jött velem egy videó, a párolt alma előnyeiről, hogy jót tesz a bélnek, a pektin tartalma miatt.

Másnap reggel mikor mindenki elment már, egy második reggelinek készítettem magamnak párolt almát, mert egyrészt sok volt itthon, másrészt elkezdett érdekelni, hogy milyen.

Aznap reggel még csak joghurttal ettem, aztán másnap miután maradt a párolt almából, megcsináltam pürének a gyerekeknek, és akkor jutott eszembe, hogy lehetne valami jó kis megosztható reggelit csinálni belőle.

Fahéjas vízben főtt zabkását, joghurtot, párolt almapürét és mandulát rétegeztem egy üvegben. Szerintem szuper lett, mert akár azonnal megeheted reggel, vagy előre elkészítheted és akkor reggel már csak ki kell venni a hűtőből, vagy akár magaddal is viheted és napközben is megeheted.

Az első tesztalanyok most is a családom tagjai voltak (persze csak utánam), s miután rajtuk átment, gondoltam veletek is megosztom ezt a receptet.

A fahéjas almás ízvilág pedig szerintem az egyik leginkább szívmelengetőbb egy hideg reggelen. Na mit szóltok hozzá?

Az 5 hozzávalót megtalálod a Instán és TikTokon is! 

fahejas-retgezett-zabkasa-parolt-almaval-5-hozzavalobol_0.jpg

Fahéjas rétegzett zabkása, párolt almával

Elkészítési idő: 10 perc

Hozzávalók (4 személyre):
- 8 evőkanál zabpehely
- 1/4 teaskanál fahéj
- 2 piros alma
- 4 evőkanál görög joghurt
- 1 marék mandula

Szükséges eszközök:
- egy kisebb és egy nagyobb lábas
- fakanál
- botmixer
- evőkanál
- vágódeszka
- kés
- üvegek edények a kásákhoz

Elkészítés:
1. Az almát feldaraboljuk és a nagyobb lábasban egy kevés vízzel feltesszük párolni. amikor megpuhult, botmixerrel pépesítjük.

2. A zabpelyhet a fahéjjal a kisebb lábasban vízben megfőzöm. Annyi vizet használok, ami éppen ellepi így krémes, de nem túl híg kását kapunk.

3. A mandulát feldaraboljuk.

4. Az üvegbe rétegezzük, először mehet az aljára a fahéjas kása, majd egy adag joghurt, rá mandula és ezt újra megismételjük. A tetejét egy kevés fahéjjal megszórva tálaljuk.

Tipp: 
Ha csatos vagy csavaros üvegbe tesszük, akkor akár este elkészíthetjük és pihenhet a hűtőben reggelig, sőt így könnyen magunkkal is vihetjük, ha rohanunk reggel. 

Én így készítettem, nézzétek!

@szabojucus Fahéjas, rétegzett zabkása, párolt almával a hideg reggelekre, 5 hozzávalóból. �� ♬ Aesthetic - Tollan Kim

Ha szeretetek a reggeli kásákat, és a finom reggeliket, akkor az 5 hozzávalós reggelik könyvemet meg kell néznetek! Olvass róla itt bővebben és szerezd be majd az első adventi hétvégén kedvezményesen! Részletek hamarosan! 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr7517985688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása