Büntetlen reggeli élvezetek - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
Büntetlen reggeli élvezetek 2 komment

Büntetlen reggeli élvezetek

By: szabojucus 2014. szeptember 11.

reggeli-pudding-5-hozzavalobol-cover.jpg

Eljött a 3. nap (a Facebook-on ígértem, hogy 5 napon keresztül egészséges reggeli recepteket osztok meg Veletek) és most egy újabb érdekes alapanyagból készült reggelit készítettem. A chia mag egy tápanyagokban igen gazdag, fekete színű apró mag. Érdekessége, hogy ha folyadékkal összekeverjük, akkor kocsonyás lesz, ezért nagyon jó kis pudingokat lehet készíteni belőle.

Ezt a reggeli pudingot én azért szeretem, mert laktózmentes, a körtétől finom édes lesz, nem kell hozzá cukor, azért büntetlenül átadhatjuk magunknak az édes örömöknek reggel! :)

Körtés, chia puding

Elkészítési idő: 2*5 perc + egy este pihentetés

Hozzávalók (1 személyre):
- 1 evőkanál chia mag
- 2 evőkanál zabpehely (jobb, ha nem szép egész szemek, hanem kicsit morzsalékosabb)
- 4 evőkanál rizstej
- 1 késhegynyi örült fahéj
- 1 egész érett körte

Szükséges eszközök:
- szuflé forma vagy müzlis tál
- evőkanál
- folpack
- kés
- villa

Elkészítés:
Eset lefekvés előtt a kis tálkában keverjük össze a chia magot, a zabpelyhet és a fahéjat. Öntsük rá a rizstejet. Nekem a szuflé formában pont elfedi a száraz hozzávalókat a rizstej. Ha ez nem történne meg, inkább öntsünk rá még egy kis tejet. Takarjuk le fóliával, és reggelig tegyük a hűtőben.

Reggelre csodálatos kocsonyás állaga lesz az egésznek. Ekkor vágjuk félbe a körtét, távolítsuk el a magházat, és egy villa segítségével kaparjuk ki az érett körtét a héjából egyenesen a tálkába. Ha jó érett a körte, akkor finom édes lesz a puding és egy szem cukor sem kell bele! Keverjük alaposan össze és már ehetjük is!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr556689677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rátóti Mutyikos 2014.09.12. 18:45:15

zabpehelynel mindegy hogy fozod vagy nem. nem lesz nyers, mert a boltban kaphato zabpelyhet mar hokezeltek.

csepke 2014.09.12. 20:12:00

Én ilyet szoktam de frissen készítve langyos tejjel felöntve, meg egy kanál méz. A túlázott zabpehely szerintem nem jó. Ja meg az a mag nem tudom mi, én mikor mit teszek még hozzá, most zabkorpát, amíg volt itthoby szezámmagot, vagy lenmagot. Gyümölcs ma 3 szem szilva volt benne magozva félbevágva.
süti beállítások módosítása