5 kérdés 5 válasz - Kamocsay-Beh Mariann, Bazsalikomos Kert - 5 hozzávaló

5 hozzávaló

Kosarad:
5 kérdés 5 válasz - Kamocsay-Beh Mariann, Bazsalikomos Kert Szólj hozzá!

5 kérdés 5 válasz - Kamocsay-Beh Mariann, Bazsalikomos Kert

By: szabojucus 2017. január 31.

Kamocsay-Beh Mariann - Bazsalikomos KertHogyan lavírozzunk önmagunk, a család és a karrier hármasában, hogy még az álmaikra is jusson időnk? Fontosabb az egyik a másiknál? Megoldható hogy, minden területen egyformán helyt álljunk? Ezek olyan kérdések, amik egy 21. századi nő, köztük én is folyamatosan fel tesz magának. Egy biztos, ahhoz hogy egy nő teljes életet élhessen, szüksége van olyan tevékenységekre, amiket csak magáért csinál! De hogyan?

5 kérdés 5 válasz interjú sorozatomban, olyan nőket mutatok be, akik inspirálnak engem, akiktől érdemes ellesni, eltanulni valamit! Ismerjétek meg következő interjúalanyomat Kamocsay-Beh Mariannt, a Bazsalikomos Kert megálmodóját!

Bevallom őszintén én először Mariann képeivel az Instagramon találkoztam. Rabul ejtettek a gyönyörű bazsalikomjairól készült képek. Bár mindig szerettem volna kiskertet sok fűszernövénnyel, de olyan szép mint neki, szerintem nekem sosem lesz. Aztán láttam, hogy hasonló cipőben járunk, mert ő is két pici gyerkőc mellett csinálja a Bazsalikomoskertet. Meg akartam ismerni, hogy megkérdezzem ő hogyan csinálja. Aztán a sors úgy hozta, hogy egy közös ismerősünk elhívta őt, az én első blogger reggelimre!

1. Neked mi a legnagyobb kihívás, mint 21. századi nő és anya?

Megteremteni az egyensúlyt a család, önmagam és a munkám között. A kislányaim, Anna (2) és Emma (1) az egész napomat (és éjszakáimat :D ) kitöltik, ők az elsők minden helyzetben. Amikor épp eljátszanak együtt, vagy a férjem, a szüleim vannak velük, olyankor tudok a Bazsalikomos kerttel foglalkozni. Nem akarok kimaradni ennek az első pár évnek egyetlen pillanatából sem, néha legszívesebben megállítanám az időt, annyira aranyosak. Ezért amikor úgy érzem épp semmire nincs időm, csúszásban vagyok, mindig arra gondolok, nekik az a legfontosabb, hogy gyurmázzunk, madarakat figyeljünk, bogarakat gyűjtsünk, sétáljunk az erdőben.

Mariann Bazsalikomos Kertje kislányával

2. Honnan jön a növények szeretete, és miért éppen bazsalikom?

A Bazsalikomos KertbenGyerekkoromban ha lehetett, a kertben voltam. A szüleim és a nagyszüleim is kertimádók, mindig voltak a kertben friss zöldségek, fűszernövények, gyümölcsfák- és bokrok. Ha nem a kertben voltam, akkor Apukámmal horgásztam vagy épp gumicsizmában békákra, gőtékre vadásztam. Ezek az élmények most újraelevenednek: a kislányaim már most odavannak minden ilyesmiért. Nyáron Anna, a nagyobbik lányom már velünk horgászott, Emma pedig nagyon élvezte a kifogott halak kergetését, a békák, mocsári teknősök látványát és a kertben is jól érezték magukat.

Gimi után a Kertészeti Egyetemre jelentkeztem, nagyon hasznos évek voltak, azt tanulhattam, amit szeretek. A bazsalikomba pedig akkor szerettem bele, amikor egyetem alatt már egyedül is vetettem tavasszal magokat: annyira magával ragadt az illata, íze, azóta is a konyhám mindennapi szereplője.

3. Hogyan jött az ötlet, hogy saját márkát építs és saját termékeket kezdjél el árulni?

Anna születése után néhány hónappal úgy éreztem tele vagyok inspirációval, ekkor kezdtem el tervezgetni a saját brand létrehozását. A kertünk és a benne levő alapanyagok adottak voltak, Szendeff Lőrinc grafikus-fotós pedig már az első beszélgetés során nagyon magáénak érezte a Bazsalikomos kert hangulatát, mondanivalóját.

Teakészítő workshop Mariannal4. Teakészítő workshopokat is tartasz? Miben tudsz itt segíteni a résztvevőknek? Szerinted miért jobb, ha valaki magának készít teát, mint hogy boltban vásárolja? Mit tud ez hozzáadni az életéhez?

Tavaly novemberben a kiskertpiac szervezője, Farkas Andi ötlete volt, hogy a karácsonyi piacon tartsak teakészítő workshopot. Nagy sikere lett, a résztvevők nagyon élvezték, hogy sok-sok alapanyag közül maguk alkothattak egyedi teákat ajándékba vagy saját maguknak. Idén több megkeresést is kaptam ilyen jellegű foglalkozások megtartására. A közös teakészítést most tea kóstolással, mini gyógynövény ismerettel is kiegészítem, így egy komplex íz- illat- és kreativitás élményt kap majd, aki eljön.
(szerk.: a legközelebbi workshopok időpontjait, itt tudjátok megnézni: https://www.facebook.com/bazsalikomoskert/events/)

5. Két kicsi lányod és a vállalkozás mellett jut időd a főzésre? Mit szoktál általában főzni?

Sajnos nem annyi, mint amennyit szeretnék, mostában inkább a gyors és egyszerű recepteké a főszerep. A nagyobbik lányom, Anna imád a konyhában segédkezni, sütit például már csak vele készítek: kimérem a hozzávalókat, ő pedig adagolja egymás után a robotgépbe őket. A Te receptjeid is nagy kedvencek, a tápióka pudingodat minden nap tudnám enni! :)

+1. Van olyan 5 hozzávalós recepted, amit szívesen megosztanál velünk?

Van egy kedvencem :)

Avokádókrém bazsalikomos pestoval

- 2 db érett avokádó
- fél citrom leve
- 1 evőkanál bazsalikomos pesto
- 4 szelet pirítós
- friss bazsalikom levelek

Az avokádóhúst egy kiskanállal kikaparom a héjából, majd villával pépesre töröm. Hozzáadom a citromlevet, a pestot és alaposan összekeverem. Megpirítom a kenyérszeleteket, rákenem az avokádókrémet, végül díszítem a friss bazsalikom levelekkel.

5 hozzávalós reggelin

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://5hozzavalo.blog.hu/api/trackback/id/tr4312169062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása